Vörös áfonyás keksz

Halihó lányok!

Ma ismét egy kis finomságról írok nektek, amit az Édes Élet magazinban találtam. Eddig nem ismertem ezt a lapot, köszönhetően annak, hogy még csak ez az első kiadás belőle. Nem mellesleg az összes recept, amit tartalmaz, nagyon ínycsiklandozó, van amelyik egyszerűbb, van amelyik kicsit nehezebb. Sőt, még egy macaron recept is van benne, amit valószínűleg jövőhéten ki is fogok próbálni.

Egészen egyszerű kis harapnivalóról van szó, de mégis érezni lehet benne a karácsony közeledtét, szerintem ezt az áfonya okozza. 

Vörös áfonyás aprósütemény

Hozzávalók:
27,5 dkg vaj/margain
14 dkg cukor
1 db vaníliarúd kikapart belseje/aroma
24,5 dkg rétesliszt
14,5 dkg kukoricaliszt
1 cs. só
1,5 ek. aprított aszalt vörös áfonya
tetejére porcukor(opcionális)

Elkészítése:
Keverjük krémesre a vajat, a cukrot és a vaníliát. Adjuk hozzá a kétféle átszitált lisztet, a sót és az áfonyát. Dolgozzuk simára.
Takarjuk le a tálat fóliával és legalább 60 percre tegyük be a hűtőbe.
Liszttel megszórt munkalapon gyúrjuk át a tésztát(mert kissé lágy), nyújtsuk 4-5 mm vastagra és szaggassunk ki belőle formákat. A magazinban szív alakúak szerepelnek, de nekem nincs normális szívformám.
Süssük sütőpapírral bélelt tepsiben, 160 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig. Akkor jó, ha narancsos a színe. Tálalás előtt hintsük meg porcukorral. Mi nem szeretjük, ezért ez elmaradt.
+ Kukoricaliszt helyett sima lisztet használtam, mert nem nagyon szeretem a kukoricalisztes sütiket(túl morzsásak, szárazak) és nem is volt itthon.


A recept szerint 40 szívecske jön ki belőle, én kör és csillag formát készítettem, így lett 60 darab. Nem túl édes süti, de szerintem a keksznek nem is kell édesnek lennie. Ellenben nagyon finom. Tea, kávé vagy éppen kakaó mellé is kitűnő uzsonna és gasztroajándéknak sem utolsó.

Egy ideje már készülök egy karácsonyi gasztroajándékos poszttal, ígérem, nemsokára az is felkerül a blogra.

Szeretitek az áfonyát? Na és a kekszet?
puszi, Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!