{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Előítéletek

Halihó lányok!


A mai téma nagyon kemény és egyben nagyon kényes is. Az emberek nem szoktak nyíltan, mindenféle tabu nélkül ilyen dolgokról beszélni, vagy írni. 

Mesy
Emlékszem, tanultam erről, pszichológiából vettük. Az előítélet  a tényeken, a hibás vagy merev általánosításokon alapuló, előre kialakított feltételezés, vélemény. Mindenki előítéletes, az is, aki nem vallja be. Én bevallom, vannak előítéleteim, főleg másokkal szemen. De ez nem tévesztendő össze fajgyűlölettel, antiszemitizmussal, homofóbiával és hasonló nagyra törő kifejezésekkel, melyekkel sokan dobálóznak, de a nagy részük nincs tisztában a valódi jelentéssel.

Vannak előítéleteim, de nem tudok minden általános dolgot magaménak tudni. Csak hogy kifejezetten példát is hozzak, előítéletes vagyok a szőke nőkkel szemben. És itt nem az általános "minden szőke agyatlan" dologra gondolok, hanem arra, hogy minden szőke csapodár és könnyebben figyelmen kívül hagyja mások érzéseit. És higgyétek el, tudom, hogy nem így van, de az élet sokszor megerősíti ezt bennem.
Aztán a tapasztalataim alapján, nem jövök ki a Verákkal. Így minden Vera nevezetű hölgyet fenntartással és már előzetes rosszallással kezelek. 
De a legerősebb mind közül, hogy nem szívlelem a zsidókat. És mos nem kell rám kiabálni, hogy "Fasiszta!" "Antiszemita!", mert nem igaz. Nekem nem a szemita(sémi) vallást gyakorlókkal van problémám, hanem kifejezetten a zsidókkal. Az a pökhendi felsőbbrendűség tudat csak úgy árad belőlük, ami számomra igazán taszító. De Márai Sándor is megmondta: "Nincs nekem a zsidókkal semmi bajom. Csak a szemtelen és tisztességtelen emberekkel van bajom, akik között feltűnően sok a zsidó."
Szóval vannak előítéleteim, amiket sajnos az élet inkább erősít, mint megcáfol, de próbálok tudatosan tenni azért, hogy ezeket kiküszöböljem.

Detti
Nekem is vannak előítéleteim, elég sok hogy őszinte legyek. Nem tudom miért alakult ki ez bennem, de talán a modortalan, undok, tapintat nélküli emberek miatt történt.Mint mondtam sok előítéletem van, de hogy egy kettőt kiemelek, pl.
-Előítéletes vagyok a nagyon szépnek, formásnak definiált hölgyekkel kapcsolatban. Ne értsetek félre, nem irigykedek, csak ha ilyen nőkkel találkozom, az első gondolatom biztos, hogy az lesz "na ez is egy cica baba". Szerencsére az élet megtanított arra, hogy ez nem teljesen igaz, vannak nagy kivételek, nem mindenki ilyen.
-Előítéletes vagyok akkor, ha egy személlyel úgy találkozom, hogy ittas állapotban van és persze nem áll jól neki. Akkor nagyon eltud menni a kedvem az emberektől. Nem szeretek olyan helyen lenni, ahol én vagyok az egyetlen józan, kifejezetten rosszul érzem magam, irritálnak és dühös leszek.
-És még van egy kiemelkedő előítéletem. Nem szeretem a cigányokat. És nem, nem vagyok rasszista. Csak azokkal van problémám, akik isznak, kéregetnek, verekednek, félelemben tartják az emebreket, lopnak, csalnak, hazudnak. Van ellenpéldám is. Ismerek én nagyon rendes, értelmes, tnult roma származású embert is, de valljuk be sokkal több olyan van, amilyet én felsoroltam.

Na hát ezek lettek volna a mi előítélettel kapcsolatos mondani valónk. Nagyon rossz embernek tűnhetünk, de szerintem mindenki előítéletes egy kicsit. Valljuk be, nem vagyunk szentek, de talán egy kis okunk is van rá.

Kíváncsiak vagyunk a többiek írásaira is.
Puszi Mesy és Detti :)

Megosztás:

2 megjegyzés

  1. Sziasztok csajszik! Nagyon tetszik a blogotok tematikája, a posztok és a dizájn is kedves :) úgyhogy fel is iratkoztam rátok! Én is blogolok, ha esetleg gondoljátok nézzetek be és hagyjatok kommentet vagy ami jólesik. További szép napot és eredményes blogolást :)

    http://szepsegpotty.blogspot.sk/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a kedves szavakat :) Mindenképpen benézünk hozzád :)

      Törlés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!