SZEMÉLYES° Nyári olvasmánytervek 2015

Halihó lányok!


Nemrég olvastam Katacita nyári könyvlistáját. Innen jött az ötlet, hogy én is összeírjam, hogy mi az, amit mindenképpen el szeretnék olvasni. A legtöbb már a polcon áll és arra vár, hogy végre kézbe vegyem. És bár elég nagy könyvmoly vagyok, mégis vannak olyan időszakaim (ritkán, szerencsére), amikor egyszerűen nincsen kedvem olvasni. Viszont olyan gyakrabban van, hogy nem tudom eldönteni, hogy mit is olvassak. Ugyanez igaz rám a filmek, sorozatok, animék és mangák esetében is. Viszont úgy vettem észre, hogy ha listát vezetek, akkor könnyebb eligazodnom.




Daniel Defoe: Robinson
Szégyen vagy sem, de még nem olvastam. Anyósomék könyvespolcán bukkantam rá, azonnal el is hoztam. Persze, a történetet ismerem, mindenki ismeri, de azért szeretnék még egy remekművet kihúzni az 101 könyves listáról.
Victor Hugo: Nyomorultak
Hűű, már másfél éve kezdtem neki és még az első kötetet sem fejeztem be. Ha valaki azt mondja nekem, hogy nem nehézkes a nyelvezete és az eleje nem unalmas, akkor biztos nem olvasta. Emlékszem, általános iskolás koromban belekezdtem, de abbahagytam. Most viszont végigolvasom, ha törik, ha szakad!
Frank Schätzing: Limit
Apai örökségem, hogy imádom a sci-fit. Az űr, az idegen lények, a Star Wars mindig megdobogtatja a szívem. Nagyon-nagyon jó áron sikerült hozzájutnom a lefóliázott dupla kötetes kiadáshoz, már csak a megfelelő hangulat hiányzik hozzá.
Kass Morgen: The 100
Mit mondjak, a sorozatnak rabja lettem, imádom Bellamy karakterét. A könyvről elég kétes véleményeket olvastam, de úgy döntöttem, adok neki egy esélyt. És ez az egyetlen angol nyelvű könyv a listában és az egyetlen e-book is, mert papír formában képtelen vagyok megszerezni.
Kae Westa: A démon és a papnő 
A sikeres írásbeli nyelvvizsgám után leptem meg magam vele. Régóta terveztem már a beszerzését és nagyon várom, hogy elolvassam,hisz eddig még nem tettem. 
Teljesen véletlenül bukkantam rá a Libri oldalán, még csak nem is hasonló témában keresgéltem. De, felkeltette az érdeklődésem, elvileg elég megosztó írás. Bizakodó vagyok.
Philip K. Dick: Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal?
Bevallom, pár hónappal ezelőttig még csak nem is hallottam erről a műről. És a Szárnyas fejvadászt sem láttam, ejnye. Viszont most nagyon el akarom olvasni. 
Carol McCleary: A gyilkosság alkímiája
Őszintén, ő csak impulzusvásárlás volt. Szeretem a krimiket, szeretem a XIX.századot, így szerintem nem fogok csalódni. És nagyon tetszik a borítója, bár ez nem jelent semmit, ha a tartalmat kell megítélni. Na, majd meglátjuk.
Még egy klasszikus, amit még nem olvastam. Valamikor, gyerekkoromban láttam filmet belőle, de nem sokra emlékszem, csak valami kerítésfestésre, meg valami csónakos szökésre.... Van ilyen benne? 
Rachel Caine: Élőhalottak bálja (A morganville-i vámpírok 2.)
Az első kötetet olvastam és tetszett. Úgy voltam vele, hogy majd megszerzem a másodikat is, aztán ez el is felejtődött. Detti kölcsönkérte és megszerette. Ráadásul a könyvhéten megvette nekem a második részt. Milyen cuki húgom van, nem?

+ 2 amit újra el szeretnék olvasni:

Robert Merle: Védett férfiak
Ezt a könyvet egy főiskolai tanárom ajánlotta, mennyi is, 8 évvel ezelőtt. Akkor elolvastam és nagy hatást tett rám. Nemrég rendeztem újra a könyvespolcomat és a kezembe akadt. Olvastam Merle-től más alkotást is, de az egyáltalán nem tetszett, nem is fejeztem be. Lehet, hogy annak is adok még egy esélyt.
Nevil Shute: Örökség
Szintén évekkel ezelőtt olvastam, még gimis voltam. Tudom, hogy tetszett, de már egyáltalán nem emlékszem a történetre. Néha a szülők, nagyszülők, rokonok könyvespolcai kincseket rejtenek. Így került hozzám a nagypapámtól Marquez Száz év magánya is.  

Nektek vannak nyári olvasmányterveitek? 

Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!