Karácsonyi próbasüti: Csokis linzerke

Halihó lányok!

Idén a családdal megbeszéltük, hogy újítunk valamennyit a karácsonyi menün, mert az ugye általában mindenkinél ugyanaz szokott lenni. Az már más dolog, hogy valaki a hagyomány miatt csinálja vagy csak a megszokásból?! Szerintetek miért van az, hogy csak karácsonykor eszünk bejglit? Nálam ez világrengető kérdés, ugyanis mákos bejgli fanatikus vagyok, egyszerűen nem elég évente egy alkalommal belőle!
Szóval, újítunk a menün és a sütiken is, ezért az ismeretleneket próbasütésnek vetjük alá. Izgalmas és finom kihívás!
Az első próbasüti receptjére egy régi Tinában találtam rá, hivatalos neve: Mázba mártott márványos linzer, de én csak csokis linzerkének neveztem el.  

 Hozzávalók:                                                                   
15 dkg vaj
15 dkg cukor
1 vaníliás cukor
csipetnyi só
1 tojás
3 dkg darált mogyoró
18 dkg liszt
3 dkg étkezési keményítő
1 tk. sütőpor
2 ek. tej
2 dkg kakaópor
1 tábla csoki

Elkészítése:
A vajat 13 dkg cukorral, a sóval és a vaníliás cukorral robotgéppel összekeverjük. Hozzáadjuk a tojást, 1 ek. tejet és beledolgozzuk a darált mogyoróval, keményítővel és sütőporral elegyített lisztet. A tésztát 2 részre osztjuk.
A tészta egyik felébe belegyúrjuk a maradék 2 dkg cukrot, a kakaóport és a maradék 1 ek. tejet. Lisztezett deszkán lisztes kézzel mindkét tésztából rudat formálunk, a rudakat félbevágjuk. Nagy lyukú, csillagcsöves nyomózsákba egymás mellé egy-egy világos és sötét darabot teszünk és sütőpapírral bélelt tepsibe "s" formákat nyomunk (darálós kekszhez hasonlóan is készíthetjük).
175 fokra előmelegített sütőben kb. 10 percig sütjük.
Közben a csokit felolvasztjuk és a kihűlt linzerek végét belemártjuk a csokiba. Miután megszáradtak, dobozba tesszük.
Elkészítési idő: 1 óra

Saját tapasztalatok:
Mogyoró helyett diót vagy mandulát is lehet használni. Én dióval csináltam és nagyon finom lett.
A tészta nagyon ragacsos senki ne lepődjön meg ezen!
Egyszerűen képtelen voltam ezt a nyomózsákos dolgot megcsinálni! Próbálkoztam, de nem sikerült sehogy sem. Lehet hogy elrontottam valamit...
Viszont én így csináltam: mindkét színből csináltam egy-egy vékonyabb csíkot, ezeket kicsit összesodortam. Ebből vágtam 6-8 cm-es darabokat és "s" formára hajlítottam őket.
Miután belemártottuk a kihűlt (!) sütiket a csokiba, tegyük őket alufóliával bélelt tálcára. Ezután 2-3 perc a fagyasztóban és már meg is kötött a csoki. Szerintem fehér csokival is finom lehet.

A kedvenc teáskannámmal


Egy kicsit kreatívkodtam és készítettem néhány csokifonatot is.

Nagyon finom sütemény, csak egy baj van vele: hamar elfogy. Tipikusan olyan, amiből keveset kell kirakni, mert az ember képes addig enni, amíg el nem tűnik az összes. Megszavaztuk, hogy felkerül a sütis listára. 

 Ti mit szoktatok karácsonyra sütni? Tervezgetitek már?
puszi, Mesy

Megosztás:

0 megjegyzés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!