Sminktörténelem: A '20-as évek

Halihó lányok!

Link
Folytatódik a történelemóra, mégpedig a sokak által kedvelt jazz-korszakkal. Bevallom, számomra is nagyon inspiráló ez az időszak, Dettinek pedig kifejezetten a kedvence.
Az 1920-as években a néma filmek korában a színésznőknek megengedett volt az erős smink. Világos alapozót használtak, szemüket erős sötét színekkel leginkább feketével és vastag kontúrral emelték ki. A száj sötét és picire festett volt. Ekkor kezdett divatba jönni a szinte fiús alkat, amelyeket a magazinok népszerűsítenek. 
Elizabeth Arden kifejlesztette a tápláló arckrémeket, tonikot és arclemosókat. Helena Rubienstein napvédő krémet mutatott be. Ugyanebben az időben hozta divatba Coco Chanel a napbarnított bőrt. Később Rubinstein újra púdert és rúzsokat fejlesztett ki.
                   Coco Chanel                                             Helena Rubinstein                                          Elizabeth Arden
Csaknem 100 év elteltével még mindig nagyon nagy tekintélye van e három nőnek a divat és smink világában.

Nagyon vártam már, hogy elkészíthessem ezt a sminket, kíváncsi voltam, hogy hogyan fog állni, illik e hozzám. Nem árulom el a saját véleményemet, inkább a tiétekre vagyok kíváncsi.

Amiket használtam:
Avon Solution színezett hidratáló
NYC Smooth Skin púder
BareFaced pirosító - Athena
Lovely 3 színű szemhéjpúder
Essence Liquid eyeliner
Markwins fekete szemceruza
Alverde Drama Mascara - Tribal brown
Avon szemöldökceruza - dark brown
Lora rúzs 901

Mit mondjak, nem emlékszem, hogy mikor volt rajtam utoljára ennyi festék. Viszont hihetetlen egyszer elkészíteni. Füstös szemsmink egy kis tussal és vörös rúzs. Egésze hamar elkészültem vele, magam is meglepődtem. Illett volna hozzá műszempilla, de nem tartok itthon, mert a szemüveg miatt teljesen felesleges. De szeretném kipróbálni. Utólag elnézve, lehet, hogy sötétebb rúzst kellett volna használnom.



Sokat gondolkodtam a hajon, mert ugye levágatni ezért nem fogom. Ezért csináltam egy gyors kontyot és feltűztem egy fekete csipkeszalagot, mégis legyen egy kis extra benne. Fehér gyöngysorunk nincs itthon, csak fekete és zöld, de inkább a fekete mellett döntöttem. (vajon miért?!)




Találtam egy nagyon jó kis cikket erről a korszakról, itt megnézhetitek. Nagyon jól össze vannak szedve benne a dolgok, a rövid hajon kívül tetszik minden. 

Remélem, hogy sikerült átadnom a korszak szellemiségét ezúttal is. Én nagyon élveztem, sőt, ha mennék Halloween buliba, nem is kellene tovább gondolkodnom a jelmezemen.
Ti szeretitek a 20-as éveket?
puszi, Mesy

Megosztás:

2 megjegyzés

  1. Naaagyon jól áll :) Én is imádom, és nagyon jól megcsináltad!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Jól esik amit írsz. Az eheti kimaradt, de jövőhéten kettőt csinálok :)

      Törlés

Köszönjük a hozzászólásodat! Mindenképpen válaszolni fogunk rá!